יום שבת, 7 בספטמבר 2013

סלסלות מנייר עיתון

התלהבתי כשנכנסתי לבלוג של  יעל קיפודים וראיתי את הסלים הארוגים מעיתונים משתי סיבות , קודם כל זאת עבודה מדהימה ושנית זה מוצר מאוד חסכוני בחומרי גלם, בדיוק מה שאני זקוקה לו בעבודה עם גימלאים, חיסכון ( מחוסר תקציב ) ושינוי, כדי לשמור עניין.
מצאתי את שתי ההדרכת הנפלאות האלה כאן : אומנות אקולוגית בתפוז  
ביקשתי מיעל קיפודים גם הדרכה על הפליסמנטים האלכסונים  היפיפים הארוגים שלה והיא שלחה לי הסבר הכולל את חוק משפט פיטגורס :) איך שכחתי אותו מאז ימי בית-ספר !? ) ואיזה יופי של תשובה סבלנית , מפורטת ומדויקת ! ממש מודה לה על כך מכל הלב !
זהו ויצאנו לדרך. ההדרכות כל כך טובות וברורות, שממש צריך להיות מומחה בשביל להסתבך איתם , אז הנה מה שהתחלנו ליצור,
הדרכה ראשונה שנמצאת כאן : סלסלה קלועה מנייר עיתון  שנעשת ע''י טכניקה של קיפול עיתון על סרגל, ואילו התוצרים שלה :



https://www.facebook.com/Boidem.gaya?ref=hl
לנוחיותינו שמנו מרצפת חרסינה קטנה על מעמד וכך עבדנו .


ההדרכה השניה סלסלה קלועה מנייר עיתון שנעשת ע''י גלגול עיתון על מסרגה, טכניקה נחמדה במיוחד.






את שתי הטכניקות שיכללנו מעט כשהבנו שאפשר לקפל\לגלגל שני אורכים של עיתונים ביחד ללא צורך בחיבורים בשדכן, זה הרבה יותר יפה ונקי. 

  מקפלים ומגלגלים

הדרכה נוספת לסלים מרובעים שעשינו



איך עושים זאת ? הנה סרטון הדרכה בשלושה חלקים !
                                         
הדרכות מומלצות נוספות, סל עגול 

 

וסלים מלבניים


טוב אז  מודה שהצילומים שלנו, לא משהו, אבל העיקר זה עצם העשייה, ואנחנו נהנות עד אין  קץ !!!! פעילות מומלצת שאפשר לעשות גם עם הנכדים בבית .
אין סוף ואין גבול לעיצובי הסלסילות שאפשר לעשות עם נייר עיתון, אחרי שהתחלת, השמים הם הגבול !
רק לא לשכוח למרוח בסוף יאכט ורניש, הלכה שמקשה את הסלסילה לחוזק של עץ והיא מוכנה.

6 תגובות:

  1. הצילומים מקסימים!!!
    דווקא כן משהו, משו משו...
    ואחלה רעיון, זה נראה מעולה.

    השבמחק
  2. היי דבורה,
    איכשהו התגלגלתי לכאן ורק כעת אני רואה את התוצרים שלכם, ואת מה שכתבת.
    קודם כל - העבודות מקסימות, ובכלל תענוג לראות את החבר'ה עובדים ונהנים... ושנית - המון המון תודה על המילים המפרגנות שלך (ומתנצלת אבל אפילו לא ידעתי שיש לך בלוג ולכן לא ראיתי את זה קודם). שמחה שהבאתי תועלת בכלל, ולמטרה טובה כל-כך בפרט.
    מעניין אם כבר עשיתם פלייסמנטים ואיך הסתדרת עם פיתגורס... :-)
    אם את צריכה עזרה - מוזמנת תמיד.
    יעל

    השבמחק
  3. נוו אני מקוה שהנסיון השלישי יצליח והתגובה תשאר

    כן יש לי בלוג בעיקר להנציח בו את
    הדברים היותר מיוחדים ( ממש כמו יומן ) לכן כותבת בו אחת ל..... הגימלאיות שלנו החליטו שהפליסמנט לא שימושי להן כי יכנסו פרורים בקפלים ואי אפשר יהיה לנקות אותו :))) אבל אנחנו ממשיכות לחרוש את האינטרנט וכבר עשינו סלים מרובעים מכל הגדלים ויש עוד ועוד דוגמאות אז עדין אנחנו באריגת סלים וזה פשוט נפלא ! תודה לך על העזרה ובטח שאשתמש בך כשאצטרך !!!

    השבמחק
  4. שלום דבורה
    הייתי מעוניינת לקבל הסבר יותר מדויק לגבי הסלסלות מהעיתונים יצירה נהדר לעבודה עם הילדים בחופש אשמח עם תעני לי...ויש לי המון עיתונים שחבל לזרוק

    השבמחק
  5. http://www.youtube.com/watch?v=4oCuN-1y_0Y&feature=plcp
    כאן יש קישור ממש נחמד לסלסלה עם הרבה קורדינציה
    ומה היית רוצה לדעת בקשר לסלסלות חגית ? באיזשהו מקום יש לי את ההדרכות שלהם, אני צריכה לחפש

    השבמחק

תגובתכם חשובה לי, תודה רבה !