יום שלישי, 3 בנובמבר 2015

גילדינג, הזהבה ועלי זהב

עם איזה פוסט מתאים יותר לפתוח את הסתיו שנחת עלינו בבת אחת, אם לא טרנד הזהב והנחושת שמסביבנו ולא ברמזים קטנים של צבע פה ושם. משמלות, נעלים, ציפורניים, קירות, כלים ועד עלי זהב ונחושת סתוויים שתואמים בשלמות את ימות הסתיו הקסומים והשלכת, ומי שזכה לראות את הסתיו בפארקים הגדולים בארה''ב (שלי מפארק שננדואה המדהים ביופיו בסתיו) יודע כמה הוא קסום ולא בהכרח מדכא בגלל התקצרות הימים.                              
זהב מנצנץ ומבריק , תמיד מושך את העין ואני, ממש כמו העורבים, נמשכת ואוהבת מאוד, עכשיו כשהוא כל כך טרנדי, אפשר לשדרג וליישן קירות, רהיטים, כלים, בדים וחפצים, בלי שום ייסורי מצפון.  
השיטות האהובות עלי הן אלה המותאמות ל''מטרה נעלה'', להגדיר ולהפיץ את יופיו של הטורקיז, השילוב עם הטורקיז (צבע אהוב שלי), פשוט מדהים ויוצר את אפקט  הוואוו!
תמיד עבדנו עם זהב בצורה מוגבלת, בטעימות קטנות, על חפצים קטנים, ברמזים, טיפ טיפה שחלילה לא ירעש, שלא יהיה קיטש....אבל לא עוד !!! בעבודה עם טכניקות ההזהבה  והיישון המרהיבות , כבר אין גבולות ואין מגבלות, תראו איך הן מפארות את הרהיטים, הדלתות והקירות, זוהי יצירת אומנות לשמה.   
קיר מוזהב 
שבלונה על דלת
כשעובדים עם שבלונה ועלי זהב, יש להדק את השבלונה למקום הרצוי עם נייר דבק ולמרוח את דבק עלי הזהב (ממש כמו צבע), בתפיחות מכחול כדי שלא ייזל, ליבש מעט, להסיר את השבלונה ולהמשיך ליבש עד שהדבק נעשה דביק אבל לא יורד על היד. עכשיו אפשר להניח את עלי הזהב על הדבק ובטפיחות מכחול והברשה ולהצמיד את העלים לדבק. בזמן ההברשה, יוסרו עלי הזהב מהמקומות בהם אין דבק. בשביל לתת אפקטים של אור וצל או של גוונים, אפשר לשים מעט שמן פשתן על סמרטוט (טריקו כותנתי) עליו למרוח מעט צבע שמן חום של ציירים ולשפשף מעט מהצבע, על חלק מעלי הזהב המודבקים, זה מעמעם קצת את ברק הזהב ונותן אפקטים יפים.
גילדין עם שבלונה על דלת 
חלק מהדלת-גילדינג עם שבלונה 

את השבלונה אפשר להסיר לפני הדבקת עלי זהב
שיטה נוספת היא לתחום את המקומות עליהם רוצים להדביק עלי זהב , עם נייר דבק ובינם למרוח את דבק עלי הזהב  שעליו אח''כ מדביקים את עלי הזהב. (אני הייתי מסירה את סרטי דבק הנייר, לפני ההדבקה של עלי הזהב, מפני שכשמורחים את הדבק, חלק ממנו נמרח על הסרטים האלה ויש סכנה שכשמסירים אותם, ירד אתם גם חלק מהעלים) אפשר למלא קירות שלמים בצורה הזאת.
הסבר בבלוג The palette 
קיר יפיפה מהבלוג Pink Door Designs 
ארונית מעוצבת בחדר-ילדים


עלי זהב
שיטות היישון נעשות בטכניקות שונות של גילדינג (הזהבה) כמו עלי זהב ומשחות זהב (נחושת וכסף). הטכניקות הן פשוטות למדי והקושי באזורים גדולים הוא בתכנון ובעיצוב, לזה צריך תיכנון מראש, עין טובה, חוש אסטטי והמון אהבה לעיצוב.
טכניקות יישון נוספות שאפשר להשתמש  עם צבעי הזהב הם: פיצוצי קרקל , טכניקת הסטפים  ופטינות למיניהם שכבר למדנו איך משתמשים בעבר . 

טכניקת עלי זהב בסיסית
חומרים וכלים לעבודה עם עלי זהב:
1. דבק עלי זהב - (מופיע במבחר בקבוקונים וחברות שונות) זהו דבק דליל שעם הייבוש, הוא נשאר דביק, חשוב להשתמש רק בדבק שמותאם לעלי זהב, שלא יתחמצן. 
2. עלי זהב (כסף ונחושת) - משווקים כ''ספרונים'' , חבילה של 25 דפים בגודל של כ 14X14 ס''מ המופרדים בניירות משי ביניהם .(יש גם פתיתים של עלי זהב אותם אני פחות אוהבת והם משמשים לעבודות קטנות)
3. מכחול עדין 
4. סמרטוט רך 
יש למרוח את הדבק, להמתין לייבושו המלא (הוא נשאר דביק ואפשר לעבוד עליו גם לאחר כמה ימים) , לקחת את עלי הזהב בעזרת המכחול או מברשת רחבה ודקה(היות והם כל כך דקיקים, הם נצמדים למכחול עם חשמל סטטי, או לחלופין אפשר להשתמש בכפפות כדי שהעלים לא ידבקו לעור הידיים , כך הם נקרעים ומתלכלכים) להניח על הדבק, לטפוח בעדינות עם המכחול ולהבריש או לשפשף בעדינות עם סמרטוט רך להצמדה מלאה. לסיום להבריש עם המכחול את עודפי עלי הזהב כדי להסירם. 
כאן יש סרטון נחמד שמראה איך אפשר לקשט כלים שונים בעלי זהב . 


                             

בבלוג ''The Empty Nest'' יש הדרכה לשיפוץ מדף מטבח בסגנון עתיק, בעיקרון זה סוג של טכניקת הדיסטרסינג (לא הייתם צובעים בטורקיז ? :) ) אבל במקום למרוח נר , צובעים על השכבה השנייה צבע לכל הכיוונים, מנגבים  ומשפשפים עם סמרטוט מעט לח בשביל להסיר בחלק מהמקומות את הצבע שאך צבעתם, לקבלת את האפקט שבתמונה.               
the empty nest


the empty nest


the empty nest
the empty nest
הדרכה  נוספת להזהבה בטכניקת הניגוב של מראה יפיפייה בבלוג the decorated house . שלב ראשון צובעים בזהב וכשזה מתייבש צובעים בצבע האהוב עליכם וכל פעם מסירים צבע עם סמרטוט לח עד שנחשף  הזהב שמתחת או לחלופין, אפשר לצבוע ישר את צבע השכבה השנייה (ללא השכבה הראשונה של הזהב)וכשהוא מתייבש יש למרוח את כל החלקים הבולטים במשחת זהב.
the decorated house
גילדינג עם משחת זהב  או גולדפינגר (כי מורחים עם האצבע)
משחות על בסיס שמן (ווקס) אפשר כאמור למרוח אותן עם האצבע או על סמרטוט ולהדגיש איתן מקומות בולטים ברהיט , את פינות הרהיט או סתם למרוח אותן על הצבע כדי לתת הרגשה מיושנת.
הבלטות במשחת זהב 
שנדליר צבוע עם הדגשי זהב
דגים שעשינו לחנות ''הבוידעם'' שלנו, מדאס , צבענו בטורקיז ועל הצבע מרחנו זהב

גם כותבים באותיות זהב 
אותיות זהב עם עלי זהב 

הדרכת DIY לכרית, הדבקת עלי זהב על בד,  בסטייל יוקרתי ונוצץ, תוכלו למצוא בבלוג The gathered home ויש בזה המון אופי לדעתי.            

כריות בצביעת זהב 
המוזהבים הטרנדיים של העונה 
בקיצור אני מקווה שתפסתם את העניין, עכשיו לכו תצבעו את העולם בזהב ואת השמיים תשאירו בצבע טורקיז.... תתארו לכם איזה עולם יפה יהיה לנו!!!

8 תגובות:

  1. מדהים !!!!!
    תודה על ההנגשה
    כל מה שתמיד ניראה לי מסובך וארוך
    את מסבירה כמה הכל קל

    השבמחק
  2. איזה כיף לשמוע שזה כל כך ברור ובאמת ממש פשוט

    השבמחק
  3. תודה רבה על כל ההדרכה אלופה!!!
    איפה קונים משחת גילדינג ווקס או גולדפינגר ?לא מוצאת בחנויות אומנות

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אין משחה, קונים צבע שמן של ציירים ומורחים באותה טכניקה

      מחק
  4. את מקסימה ומוכשרת!
    כל כל הרבה חומר בפוסט אחד!

    השבמחק
  5. היי. שלום רב רציתי לדעת באם משחת הזהב מתקשה והאם היא ניתנת לשיוף? במידה ולא-האם ידוע לך על חומר בצבע זהב שניתן לשיוף?. תודה.
    דורון

    השבמחק
    תשובות
    1. משחת זהב דומה במרקם שלה לצבעי שמן לציירים. היא פשוט מתייבשת כמו צבע

      מחק

תגובתכם חשובה לי, תודה רבה !