התלהבתי כשנכנסתי לבלוג של יעל קיפודים וראיתי את הסלים הארוגים מעיתונים משתי סיבות , קודם כל זאת עבודה מדהימה ושנית זה מוצר מאוד חסכוני בחומרי גלם, בדיוק מה שאני זקוקה לו בעבודה עם גימלאים, חיסכון ( מחוסר תקציב ) ושינוי, כדי לשמור עניין.
ביקשתי מיעל קיפודים גם הדרכה על הפליסמנטים האלכסונים היפיפים הארוגים שלה והיא שלחה לי הסבר הכולל את חוק משפט פיטגורס :) איך שכחתי אותו מאז ימי בית-ספר !? ) ואיזה יופי של תשובה סבלנית , מפורטת ומדויקת ! ממש מודה לה על כך מכל הלב !
זהו ויצאנו לדרך. ההדרכות כל כך טובות וברורות, שממש צריך להיות מומחה בשביל להסתבך איתם , אז הנה מה שהתחלנו ליצור,
הדרכה ראשונה שנמצאת כאן : סלסלה קלועה מנייר עיתון שנעשת ע''י טכניקה של קיפול עיתון על סרגל, ואילו התוצרים שלה :
אומנות מנייר מגולגל, ומסתבר שקיימת עוד מימי הרנסנס
כשהיינו קטנים, נהגנו לגלגל בידים, ללא מכשירי גלגול , רצועות נייר רחבות ולהדביקן בצורות שונות
על נייר בריסטול , לא עלה בדעתי אז שלאומנות הזאת יש שם, מכשירים מפותחים לגלגול ועולם שלם של חומרי יצירה סובב סביבו. בחיפושי הרבים באינטרנט אחרי רעיונות לעיצוב כרטיסי ברכה, נתקלתי בכרטיסים ב''שיטת הקווילינג'' והתחלתי לחקור בנושא, הסתבר לי שהנושא הרבה יותר מורכב ומסובך ובמה שאפשר לעשות בנושא זה, השמים הם הגבול, פשוט לא יאומן איזו אומנות קסומה של גלגול רצועות נייר ולחיצתם לצורות שונות, תרפיה אמיתית וממכרת.
התחלתי להעביר אותה לבחורות במועדון גאי''ה והן נהנות עד לב השמים, אנחנו עושות את כל המלאכה במו ידינו, בבריסטולים דקים ובנייר פשוט, חותכות את הרצועות עם סכין יפני ומגלגלות את הרצועות על שיפודי עץ, עבודה נטו מ א' ועד ת' ובעיני זה פשוט מקסים ויצירתי
דיסטרסינג (יישון) היא שיטת צביעה המעניקה לחפץ מראה עתיק. ניתן ליישם את השיטה על רהיטים, מסגרות וכל חפץ מעץ העולה על דעתנו. בשיטה זו חלק מהשטח ייצבע וחלקו יישאר בצבע השכבה שמתחת (בין אם זה צבע הרהיט המקורי או צבע שנצבע כשכבה ראשונה).
אופן הביצוע:
1. כהכנה לצביעה נשייף את הרהיט בעזרת נייר לטש עדין וננקה את שאריות השיוף בעזרת מטלית או מברשת יבשה.
2. ניתן לצבוע שכבה ראשונה בצבע (אקרילי) אחד או להשאיר את צבעו המקורי של הרהיט.
3. ניקח נר לבן (נר שבת למשל) ונשפשף אותו במקומות בהם נרצה ליצור את האפקט. כדאי לשפשף את הנר במקומות בהם נוצר בלאי בדרך כלל, כמו פינות וחלקים בולטים.
4. ננקה בעדינות שאריות שעווה של הנר.
5. נצבע שכבה של צבע אקרילי ונמתין לייבוש מלא. אם נרצה אפקט בולט, נקפיד לצבוע שכבה אחת בצבע בהיר ושכבה אחרת בצבע כהה. לקבלת אפקט עדין יותר, נבחר צבעים פחות ניגודיים.
6. נשפשף את המסגרת כולה בעזרת נייר שיוף מספר 0-1, הצבע יוסר מהמקומות בהם מרחנו שעווה ויתקבל אפקט היישון.
אצלנו בחדר-יצירה — “כל הנוצץ, זהב הוא” וגם מה שלא — מתחדש לזהב
בחדר-היצירה שלנו הזמן עוצר לרגע. ריח של צבע, חימר, עץ ובד ממלא את האוויר, וכל חפץ ישן מקבל
הזדמנות חדשה לנשום. אנחנו לא רק צובעות וסורגות — אנחנו מחיות זיכרונות: עיתונים הופכים לנייר אמנות,
דלתות ישנות נפתחות לסיפור חדש, ושאריות קטנות מוצאות את מקומן בפסיפס גדול של דמיון.
מה שהתחיל כפינה קיבוצית לתערוכת תחביבים בסוכות הפך למסורת של לב ויצירתיות. כאן נפגשות אמניות
מתחומים שונים: צביעה ושיפוץ רהיטים, תפירה וטלאים, רקמה וסריגה, קרמיקה, דקופאז׳, פסיפס ועבודות נייר —
וכל אחת מביאה איתה את העולם הקטן שלה, חום הידיים והניצוץ בעיניים.
אצלנו באמת — כל הנוצץ, זהב הוא… וגם מה שלא. אנחנו מחדשות, ממחזרות ומספרות את
סיפורו של החפץ מחדש — ברוך, בזהירות, ובקצת הומור של סטודיו.
צביעת דלת כניסה בסגנון מיושן — נעמה
בתערוכת התחביבים שהתקיימה בסוכות בחדר-האוכל הצגנו מגוון עבודות למכירה ולהשראה: קרמיקה, תפירה וטלאים,
צביעה ושיפוץ רהיטים, כרטיסי ברכה, רקמה, סריגה בטריקו ואריגה בנייר. הנה טעימה קטנה:
היצירה כאן היא גם מלאכה וגם תרפיה: היא מרככת זיכרונות, מאחה שברים קטנים ומחזירה לבית אור וחיוך.
אם אהבתם לראות — בקרוב נעלה הדרכות מחודשות ובטיפים פשוטים לעבודה בבית:
צביעה נכונה לעץ, שיפוץ רהיט קטן בסופ''ש, והדרכת דקופאז׳ למתחילים.
יש לכם חפץ שמבקש התחלה חדשה? רוצים הסבר איך לעשות זאת ? כתבו לי ואענה 💛