יום שני, 21 במרץ 2016

סטנסילים ושבלונות

מאפשרת בדרכים פשוטות ונפלאות לשדרג רהיטים, קירות הבית, חפצים ואפילו בדים. 
אז איך עובדים עם סטנסיל ? זה פשוט למדי.
הכינו מראש את החומרים הנחוצים לעבודה:
צבע אקרילי
- סטנסיל בדוגמה הרצויה
- מברשת סטנסיל (מברשת מיוחדת בעלת קצה קטום) או ספוג קטן
- צלחת חד פעמית או רגילה
שלבי העבודה:
1. לפני תחילת העבודה כדאי להתנסות בצביעת השבלונה על גבי נייר
2. מצמידים את השבלונה למקום הרצוי בעזרת מסקינטייפ מוחלש.(להדביק על הבגד ולהסיר, כך הוא מתמלא סיבים ולא מסיר צבע מהמשטח כשמורידים אותו) או לרסס בספרי דבק את הסטנסיל ממרחק, שידבקו אליו רק רסיסי דבק, לנפנף אותו מעט ליבוש ולהצמיד למשטח.
3. מברשת הסטנסיל יבשה. טובלים בצבע, מטופפים ומסירים היטב את עודפי צבע על הצלחת (עד שכמעט לא נשאר צבע על המברשת או הספוג).
4. ממלאים את החלקים הריקים בתוך השבלונה בצבע, באמצעות טיפוף עדין עם מברשת הסטנסיל. שימו לב לא למרוח כדי שלא יכנס צבע מתחת לסטנסיל!
5. מסירים את השבלונה בזהירות, ומעבירים למקום הבא, להמשך העבודה.

לכבוד שיפוץ המועדון שלנו, החלטתי לשפץ גם כמה רהיטים בטכניקת הסטנסילים. זה אולי נראה קשה, אבל זה לא !!! זה פשוט קל ומהנה וכדאי גם לכם לנסות ללא כל חשש וללא צורך להיות אמן, תראו כמה תהנו !
מגדה היא בת 86, אך מתפקדת כמו אישה בת 40. מגדה אוהבת מאוד לצבוע רהיטים והיא כל כך פרפקציוניסטית שאפילו לי קשה לפעמים להתחרות איתה, לכן החלוקה היא כזאת, אני משייפת ומתקנת ומגדה צובעת ועושה את הפיניש.
היות והשולחנות ששיפצנו, היו שולחנות פורמייקה ישנים ורעועים, היה צורך לשייף אותם שיוף עמוק, כדי להסיר מרגלי העץ שלהם כל טיפת לכה, לקלף את הקנטים ולשייף מעט את הפורמייקה כדי להפוך אותה למחוספסת שאפשר יהיה לצבוע אותה בצבע יסוד רב שימושי (של טמבור) ולאחר התייבשות מהירה צבענו בפוליאור (של טמבור) שתי שכבות צבע.
למחרת התחילה מגדה לעבוד עם השבלונה.
אנחנו בחרנו להשתמש בשבלונת אותיות, כי אני מכורה לפונטים וטיפוגרפיה. לא מצאנו שבלונת משפטים לטעמנו בעברית לכן הלכנו על השבלונה של דנה ישראלי  כי אהבתי את הפרופורציות, סגנונות הכתיבה השונים והמראה הנקי, יצא מקסים !
והרי לכם כל השלבים.

השולחן מוכן

שבלונה נוספת של דנה ישראלי,הפעם על כוננית ישנה ששופצה וחודשה.

באותה שיטה בדיוק, לקחנו שבלונות של אותיות, חיברנו מילים וטופפנו אותם על עציצים וכדים שמצאנו באשפה, ניקינו וריססנו אותם בספרי צבע ועכשיו יש לנו עציצים מקסימים לכניסה של המועדון


השעם עשה קאמבק ומשתלט על עיצוב הבית כמו אש בשדה קוצים, חומר עמיד וטבעי זה צץ וחזר עם טוויסטים מודרניים ועכשוויים
הדרכה לשדרוג שולחן איקאה פשוט, עם גליל שעם דק וכמובן סטנסילים. 
באתר 
  Royal design studio stencil , אפשר גם לקנות שם סטנסילים בכל הגדלים והמינים.


ויש גם סרטון וידאו חובה 


הדרכה עם הסטנסילים החדשים של מרתה סטיוארט היא בעצם צביעת בד המיועדת לכריות. 
את ההדרכה השווה הזאת, תוכלו למצוא בבלוג tatertots and jello כדאי עם בד, להשתמש בגלגלת, גם ממנה להסיר את כל הצבע העודף ולגלגל הלוך חזור בלי ללחוץ שלא להוציא עודפי צבע מיותרי מהספוג.
סטנסילים של מרתה סטיוארט
עם תרצו לאתגר את עצמכם עם הדפס על משי, תוכלו למצוא הדרכה נפלאה באתר Paint + Pattern 
בהשראה מרוקאית שגם אני חייבת לנסות לעשות פעם.

טכניקות להדבקת עלי זהב עם שבלונה 
כשעובדים עם שבלונה ועלי זהב, יש להדק את השבלונה למקום הרצוי עם נייר דבק ולמרוח את דבק עלי הזהב (ממש כמו צבע), בתפיחות מכחול כדי שלא ייזל, להסיר את השבלונה וליבש עד שהדבק נעשה דביק אבל לא יורד על היד. עכשיו אפשר להניח את עלי הזהב על הדבק ובטפיחות מכחול והברשה ולהצמיד את העלים לדבק. בזמן ההברשה, יוסרו עלי הזהב מהמקומות בהם אין דבק. בשביל לתת אפקטים של אור וצל או של גוונים, אפשר לשים מעט שמן פשתן על סמרטוט (טריקו כותנתי) עליו למרוח מעט צבע שמן חום של ציירים ולשפשף מעט מהצבע, על חלק מעלי הזהב המודבקים, זה מעמעם קצת את ברק הזהב ונותן אפקטים יפים.

 ואפשר גם ככה, אך הפעם על שולחן זכוכית

טכניקת צריבת זכוכית עם סטנסילים, היא טכניקה שאני אוהבת במיוחד לכן ממליצה להיכנס. ההסבר כאן

טכניקת ההבלטה   
הדרכה פשוטה
סטנסיל על עץ (מותג הצבעים לא חשוב), השתמשו בצבעי אקרילי בגוונים האהובים עליכם.
התחילו את הסרטון מהדקה השלושים.
 
הדרכה לסטנסיל בולט ב Victoria Larsen, (אפשר גם לקנות סטנסילים).
העיקר בתבליטים הוא למלא את כל קצה כף השפכטל במשחה כל שהיא (עיצוב, טיח, שפכטל לעץ וכו'), להחזיק אותה במצג של 45 מעלות ולהעביר  על הסטנסיל, להמשיך כך עד שכל הסטנסיל מלא ולהחליק את המשחה כמה שאפשר (אפשר עם כף טייחים ). ליבש היטב, לשייף ולהחליק מעט עם נייר זכוכית ולצבוע. במידה ורוצים להדביק על התבליט עלי זהב, יש למרוח דבק עלי זהב רק על התבליט, לחכות 20 דקות ולהדביק את עלי הזהב, הם ידבקו רק במקומות בהם נמרח דבק. תוכלו למצוא את ההסבר כאן


בבלוג From Evija with love יש הסבר נהדר, איך ליצור תבליט על רהיט (ארון) 
 from evija with love.com

כמובן שאי אפשר בלי סרטון של חברת Royal Design Studio Stencils שיש להם המון סרטונים בנושא. 

במקום סטנסילים, אפשר להשתמש בכל מוצר בעל טקסטורות, כמו בד תחרה במקרה הזה 
טקסטורות

הנה סרטון הדרכה

לא תמיד תמצאו סטנסילים שיהיו לטעמכם והפתרון הוא לעשות אותם לבד, גם זאת עבודת יצירה כיפית ומצאתי כמה דרכים לעשותה.
בבלוג של רייצ'ל the crafted life היא מסבירה בפשטות איך ליצור שבלונה עם נייר פרייזר ולהדפיס על בד.  Thanks Rachel 
http://thecraftedlife.com/farmers-market-tote
 ממש פשוט ! יש להעתיק או לצייר את העיצוב המבוקש על נייר פרייזר כשצד השעווה כלפי מטה  . לחתוך עם סכין חיתוך את העיצוב, להניח על הבד ולגהץ. הנייר נדבק קלות לבד. (כדאי להכניס נייר בין שתי שכבות הבד שהצבע לא יעבור לשכבה השנייה) לטופף צבע לבדים או אקרילי (אין סיכוי שירד בכביסה ואם אתם פוחדים, שימו פבריק מדיום) עם ספוג עגול ויבש עם מעט צבע, לייבש ולקלף את הנייר. מקסים לא ?
חיפשתי ומצאתי שתי דרכים נוספות שאהבתי, להכנת סטנסילים (מלבד סכין חיתוך )
הראשונה ממש שווה למי שמתעסק/ת הרבה עם סטנסילים היא מדפסת  Brother scan n cut שחותכת בדים לאפליקציות, ניירות, בריסטולים, מפל, וניל ועוד. יש בה מאות דוגמאות לחיתוך ועם זה לא מספיק, אפשר להתחבר דרך כרטיס,  למחשב דרכו אפשר ליצור ולקבל עוד אלפי דוגמאות, עלותה כ - 300 $ ויש לקנות את הכרטיס לחוד. לא נמצאת בחנויות היצירה ואפשר לקנותה רק אונליין. אני קניתי אחת כזאת והיא עדין בניסיון ! יש המון סרטי הדרכה אונליין שאפשר להשתמש בם כדי להפעיל את המכונה.

האפשרות השנייה קצת יותר ראלית מבחינת המחיר - חותך סטנסילים בחום שנראה ממש כמו צורב עץ עם מחט ארוכה ומעוקלת , אפשר למצוא באיביי !    

אבל הכי פשוט זה להדפיס (או להעתיק) על שקף מיוחד למדפסת, דוגמה שמצאתם במחשב, לגזור עם מספרים דקות, על הקווים המיועדים ופשוט ליצור את השבלונה האהובה עליכם.


טל מ Tal Art Design   היא אלופת הסטנסילים, היא יוצרת אותם בעצמה ועושה מנדלות ודוגמאות משגעות. מי שמעוניין להתפתח בעניין הסטנסילים, מומלץ ללכת לחוג אצל טל, היא מדהימה בקנה מידה עולמי .        

הדגמים של טל 
אז מי אמר שעבודה עם סטנסילים לא יצירתית ??? ברור שהיא יצירתית....היא יצירתית מאוד לאנשים יצירתיים !!!

2 תגובות:

תגובתכם חשובה לי, תודה רבה !