יום שבת, 25 באפריל 2009

סיימה בית-ספר וברוך שפטרנו מעונשו של זה




















צליל סיימה בשעה טובה ללמוד והגיעה לשלב בחינות הבגרות, כך שעוד רגע קט ואני פורשת מהמערכת הלא נחמדה הזאת.
בית-הספר בעיני הוא מן מנגנון להסרת הבטחון מכל ילד שלא ממש עומד בקרטריונים של תוכניות הלמידה המיושנות וצרות האופק של משרד החינוך...ולמה מיושנות אתם שואלים??? מפני שלדעתי כל ילד הוא עולם ומלואו עם הכישורים שלו, הדעות שלו והרצונות שלו , מצד שני העולם דוהר בהתפתחותו במהירות מסחררת, כך שבמקום להכשיר את הילדים לחיים של העולם בחוץ ולפתח את כשוריהם כמו שצריך, למשרד החינוך יש מקצועות מועדפים שעליהם החליטו לפני 60 שנה בערך וזה מה שכל עם ישראל צריך ללמוד...אז תגידו לי אתם!!! מי אמר שיותר חשוב ללמוד היפרבולות או ההיסטוריה של ימי הביניים , כאשר לילד יש דווקא נטיות אומנותיות ??? ומתי הוא ישתמש בכלל בידע הזה בחיים האמיתיים אם אין לו את הנטיות לכך?? [אני בחיים לא השתמשתי בזה]. לדעתי יש צורך בידע בסיסי, וילדים עם ''ראש המתמטי'' ילמדו מתמטיקה, פיזיקה וכו' כבר בכיתות הצעירות ואילו ילדים עם הנטיות אחרות לא ירגישו שהם ''לא חכמים'' מספיק אם ילמדו מקצועות שבהם הם כן חכמים.
אם מערכת החינוך לא תשדרג את עצמה ובמהירות ,היא תמשיך לפלוט מבתי הספר ילדים עם בעיות משמעת, ילדים שלא מתאימים לה כי לא עושים בגרויות וילדים שרוצים ללמוד את הדברים שמעניינים אותם ולוא דווקא את מה שמעניין את המורים שחלקם בכלל סכנה מוחשית למערכת החינוך ולא ברור בכלל איך הגיעו להיות אנשי מקצוע ומחנכים בישראל.
פשוט בושה למערכת החינוך שלא יודעת להוקיעה מתוכה פצצות מתקתקות כאלה, הממהרות להדביק תוויות לנוער במקום לנסות להיות משענת תומכת, מורה שמגיע רק בשביל להעביר חומר ואת זמנו בבית- הספר , הוא לא איש חינוך ואין לו מה לחפש בבית הספר.
תאמינו לי,ילדים הם עם חכם וסקרן מטבעו ואילו אנחנו המבוגרים נוהגים לדכא לפעמים כל רצון ללמידה ומעדיפים ''רובוטים'' השותים בצמא כל דבר שטות היוצא מפינו...אז כדאי שתחשבו על זה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתכם חשובה לי, תודה רבה !