יום שישי, 6 בספטמבר 2013

הדבקת מפיות (דקופאז') וטכניקת הכתמה בצבע(ספונג'ינג)

את המטבח שלי צבעתי ושדרגתי כשהייתי מרותקת לבית במשך שלושה חדשים אחרי ניתוח ברגל ומוגבלת לשימוש ברגל אחת בלבד. כשגבר השעמום עד מאוד ונקראו כל הספרים האפשריים, פרסתי ניילון גדול על שולחן הסלון ,והתחלתי לצבוע כמעט כל מה שעמד או זז במטבח [עד היום אני לא בטוחה שעשיתי נכון, כי אני מאוד אוהבת את המראה הטבעי של חומרים כמו ,עץ, מתכת, אבן וכו'] אבל נהנתי מהיצירה עד בלי גבול, את התוצאות לטוב ולרע אני מציגה כאן תחת הכותרות השונות של דקופאז' דיסטרסינג ,פיצוצים וכו'.
אילו כמובן היו כל ההתנסויות הראשונות שלי בטכניקות הנ''ל בהדרכתן האדיבה של בנות פורום
ובנות פורום:
שאותן קראתי באדיקות ובאנונימיות מוחלטת באינטרנט [הפכתי למכורה כבדה לאינטרנט ], קראתי ובצעתי תחילה כנאמר ואז הבנתי שהעסק נתון לשינויים , כל אחד והפרשנות שלו, כך שאפשר היה להפליג עם זה על כנפי הדמיון למחוזות רחוקים ובאמת להנות עד בסוף מיצירה לשמה... וכך עשיתי !!!
אני מביאה כאן לפניכם את הפרשנות שלי לעבודות ומודה מאוד לבנות הפורומים השונים לעובדה שנעשיתי בגללם [וגם חקרתי בספרות על תולדות הדקופאז' והציור הכפרי ] כזאת מומחית בתחום.                       
 דקופאז' בעיצוב כפרי הוא אחד הסגנונות שאני יותר אוהבת
הוא גס ומוכתם, צבוע בצבעי אדמה ,מחובר לאדמה ומלא בהשראה .
צביעה והדבקת מפיות 
א.יש לנקות את הכלי היטב ,להסיר את כל השומנים וליבש.
ב.למרוח על הכלי כולו ,[במברשת לחה,שנוגבה היטב בנייר סופג ,לא רטובה ,כי זה      משאיר בועות],צבע יסוד ע''ב מים הנקרא ג'סו וליבש 
ג.לצבוע את הכלי כולו ,בצבע אקרילי בהיר,בגוון דומה לרקע המפית , כמובן עם         מברשת לחה ,וליבש.[אפשר לצבוע עם סופרקריל של קירות...זה בסדר] אין            להדביק מפית על צבע כהה כי היא נבלעת בו. 
ד. לקרוע ביד את המפית הנבחרת ,בעלת 3 שכבות [להשתדל לא לגזור,כי זה מדגיש את הקצוות שלה]אפשר להשאיר שוליים ולא לקרוע עד קו הציור, להסיר את 2 השכבות הלבנות [לא לוותר ,יש 2 ולפעמים קצת קשה להפריד                     
ה. להניח את המפית הקרועה והמופרדת על הכלי ,לטבול את המברשת בדבק מפיות ולמרוח מאמצע המפית ,לצדדים,לא לפחד להשתמש בהרבה דבק ולמרוח בעדינות כדי שהמפית לא תקרע.
כאשר כל המפית מרוחה ,אפשר להחליק בעדינות עם האצבע על המפית ,כדי להחליק אותה אבל לא יותר מדי ....יש קיפולים??? לא נורא ,הם ישתלבו עם הפיצוצים.
להניח בצד שיתייבש היטב.
 ו. עכשיו אפשר להתחיל עם ההכתמה...לוקחים ספוג קטן ולח + 3 גוונים תואמים [במקרה שלנו ,צבעי אדמה]של צבע וטובלים את קצה הספוג בצבע,טופחים קלות עם הספוג על הצלחת ,כדי להוריד עודפים ומתחילים לטפוח על הכלי, אם יש עודפי צבע,יש לטפוח עליהם עם הצד הנקי והלח של הספוג וכך ממשיכים עם 3 הצבעים .[הצבעים צריכים להראות כמו עננים]וליבש.שיטת הצביעה הזאת,נקראת ספונג'ינג.
ז. זה הזמן למרוח סטפ 1+2 לפי ההסבר שבקישור המצורף בסיום התהליך ולאחר שהכל התייבש ,לוקחים מעט צבע מיישן [צבע חום מדולל בהמון מים]על ספוג לח ומורחים על הכלי מריחות אקראיות .                        
 עם יש עודף של צבע ,יש למרוח אותו עם הצד הנקי והלח של הספוג .
ח. מורחים לכה ע''ב מים כ-2-3 שכבות וכמובן שיש ליבש בין שכבה לשכבה.
בהצלחה










                                                                                                           

תגובה 1:

  1. כמה חמוד הדלי עם החתול והקומקום הצהוב. ממש משובב לב ועין. חשבתי להכין קערה כזו ולהדביק עליה את אחד מהציורים של הבת שלי, מדפי צביעה להדפסה. ככה תהיה לנו מזכרת קצת יותר ממשית מציור על המקרר.

    השבמחק

תגובתכם חשובה לי, תודה רבה !