יום שבת, 4 בפברואר 2017

חבלים - עיצוב טבעי

חבל הסיזל, הוא חבל טבעי המיוצר מסיבי קקטוס האגבה, תוכלו למצוא אותו בעוביים שונים והשימוש בו מכניס לבית אוירה חופשית של טבע וים.
דברים רבים אפשר לעשות עם חבל , אהילים, סלים, עציצים, כדורי נוי, מסגרות, ידיות, שטיחים ועוד.  מצאתי ברחבי הרשת כמה הדרכות שמאוד אהבתי, אספתי את חלקן והנה הן לפניכם.
כמו שכתבתי לא פעם, אני אוהבת להשתמש בסלים וסלסילות מחומרים שונים לאחסון, זורקים פנימה את כל מה שלא מצאתם עבורו מקום וכשהם מתמלאים, ממיינים את מה שבאמת נחוץ, וכל השאר, בתנועת יד רחבה נשפך ישר לאשפה  ושוב יש מקום להתחיל הכל מהתחלה. 
חבלים בגלילים אפשר לקנות בירושלמי, מוסד ותיק לכל סוגי החבלים, יוטה, חוטים, סרטים, לבד ועוד.
הסל הארוג הזה בחבל ובקרטון הוא פשוט גאוני, קל לעשיה וכל כך דקורטיבי. הדרכה מעולה ישנה באתר הרוסי הזה וברוסית, לכן הבאתי את עיקרי הדברים בעברית .
מה צריך ?
קופסת קרטון מרובעת
 חבל סיזל
סרגל

עיפרון
סכין יפני לחיתוך קרטון
מספרים טובים
אקדח דבק חם

יש לחתוך את פינות קופסת הקרטון ולפתוח אותם לצדדים, אם יש עודפים בצד שנועדו להדבקת חלקי הקופסה, הסירו אותם. (כל ריבועי הקרטון בתמונה, שווים בגודלם, אבל אפשר גם מידות אחרות)

יש להקפיד ולחלק את הריבועים כך שמספר הרצועות של הקופסה יסתכם במספר אי זוגי, כדי שהאריגה תסתדר טוב. (זה אומר שאם חילקתם 3 ריבועים ל 6 רצועות בכל ריבוע... את הריבוע האחרון תחלקו ל 5 רצועות, כך שסך כל הרצועות יהיה שווה למספר האי זוגי, 23. אם חותכים 7 רצועות בשלושה ריבועים, הריבוע הרביעי יהיה מחולק ל 6 רצועות כך שסכום הרצועות יהיה 27  וכן הלאה ). יש לסמן כל פעם שני פסים במרחק של כ 4-5 מ''מ אחד מהשני כי החוט עבה והוא צריך מקום עם מספיק נפח לעבור בו.
כך צריך להראות השרטוט על הקרטון


לוקחים  סכין יפני וחותכים על 2 הפסים ומוציאים את העודף שבניהם.


ככה זה צריך להראות אחרי החיתוך

לקחת חבל ולהתחיל לארוג כך שפעם החבל בא מלמעלה על רצועת הקרטון וברצועה הבאה החבל מגיע מלמטה, מתחת לרצועת הקרטון. בו זמנית, משכו מעט את החבל, כדי שפסי הקרטון יעמדו וישמרו על יציבות. ברגע שהרצועות עומדות אנכי, אין צורך להמשיך למשוך את החבל כדי שהן יישארו ישרות  (ולא יטו פנימה), בזוית של 90 מעלות.



כשמסתיימת מלאכת האריגה, יש לסרוג לולאה בגודל של היקף של הקופסה ולהדביק אותה עם דבק חם (או לתפור עם החבל), לקצה העליון שלה, לגימור מהודר ולהסתרת הקצוות.



דרגש, שרפרף מארגז פלסטיק של חלב 
מהבלוג Dwelling Happiness, עטוף בחבל סיזל בעובי לבחירתכם(יש כמה עוביים מהדק עד לחבל ימאים עבה במיוחד) כאן אצל ירושלמי תוכלו לראות את העובי של החבלים.

מה צריך ? 
ארגז פלסטיק של חלב 
חבל סיזל בעובי הרצוי 
אקדח דבק חם 
אקדח סיכות 
בד (רצוי כותנה) 
משטח ריפוד 
דיקט בעובי של 1 ס''מ-1.5 ס''מ 

יש להדביק עם דבק חם את קצה החבל בחלקו התחתון של הארגז ולהתחיל ללפף מסביב כשבנקודות נוספות בדרך,מוסיפים עוד דבק חם, למנוע תזוזה. 
לחתוך דיקט בגודל הפתח ולרפד אותו ממש כמו בהסבר שבבלוג  
 

באתר lydi out loud תוכלו למצוא הדרכה לסל מלופף וצבוע בגוון מטאלי, בעיני אפשר לדלג על הצבע ! 

הנה סרטון יוטיוב של חברת Hallmark Channel להמחשה

ידיות חבל
מהשדרוגים שהכי אהבתי על רהיטים, ארונות ותיבות
באתר  HomeDecor  מצאתי תמונה נהדרת של שדרוג כיסא, שמשענות הידיים והגב,  נשברו, הן הוסרו ובמקומם השחילו בחורים הקיימים (ואם הם לא קיימים, תמיד אפשר לקדוח אותם), ידיות חבל.  התוצאה יפיפייה !!! על הכיסא הדפיסו תמונה בטכניקת העברת תמונה על עץ שכבר כתבנו עליה רבות.

באתר 4Men 1Lady יש הסבר ממצא שאפילו אם אתם לא קוראים אנגלית, תוכלו להבין מהתמונות איך עושים (תמיד אפשר להשתמש בתרגום המגוחך של גוגל) 



אהילי חבל
הם מסוג הדברים שמתאים כמעט לכל בית. נכון....הם צוברים אבק, אבל לא כזה שכמה הצלפות סמרטוט לח, לא יצליחו להסיר. 
את הכדור המפורסם הזה כולנו כבר ראינו פה ושם. יוצרים אותו על בלון (גדול, עבה וחזק במיוחד) וזאת יצירה פשוטה ומהנה. 

זהו התהליך : עוטפים את הכדור בניילון נצמד או בוזלין, מציירים את הפתח בו צריכה להיכנס הברגת המנורה, טובלים את החבל כולו בתוך דבק פלסטי ומתחילים ללפף אותו סביב הכדור בלי לסתום את פתח ההברגה. מחכים שיתייבש, דוקרים ומרוקנים את הבלון באטיות כדי לא לעוות את הצורה העגולה.
ואפשר גם לקחת בסיס מתכת פשוט ולארוג אותו בצורת שתי וערב ויצא ממש ככה כמו בaliexpress 

 בבלוג הנחמד הזה Andersonan+Grant  מצאתי שרפרף ענתיקה קטן, פשוט ומקסים שעבר שיפוץ, המושב שלו נארג בחבל. מה להגיד לכם...הוא פשוט שבה את לבי הנחמד הזה.               
ה

עוד רעיונות בחבל 
פלייסמנט או שטיח עגול וקצת יותר גדול, כי כל המרבה בגלגול, הרי זה משובח !
פוף  שאנחנו כבר מכירים כל כך טוב 


עוד רעיונות רבים, טובים ויפים תוכלו למצוא אצלי בפינטרס וכמובן כדאי לעקוב אחר הפוסט הזה, כי בוודאי יתווספו בו רעיונות חדשים מפעם לפעם. 
אז לעבודה...תנו לדמיון שלכם לעוף למקומות לא מוכרים והתחילו ללפף חבלים.

ואולי בכלל תעדיפו לעשות בנג'י עם כל החבלים ?

5 תגובות:

  1. חיכיתי לעבודות האלה, תודה רבה

    השבמחק
  2. מקסים..ממש..

    השבמחק
  3. אהלן, איפה קונים את החבלים האלה?

    חיפשתי הרבה ולא כלכך מצאתי..

    תודה!

    השבמחק

תגובתכם חשובה לי, תודה רבה !